professionele Apps voor iPhone en iPad

Moderne webtechnologieën stellen ontwikkelaars in staat gebruikers een uitstekende ervaring te bieden in de browser van hun mobiele telefoon. Dus wanneer is het zinvol een app voor iPhone of iPad te laten ontwikkelen?

Een dedicated app wordt vaak om de volgende redenen ingezet :

  • Het merkbewustzijn bij de consument verhogen en de branding van het merk geconcentreerd uitdragen
  • Gebruikers direct bereiken door middel van push alerts
  • Het aanbieden van functionaliteiten die rekenintensief zijn en / of veel data verwerken
  • Het eenvoudig toegankelijk maken van een beveiligde omgeving
  • Het op de achtergrond registreren en / of communiceren van gegevens
  • Specifieke hardware of functionaliteiten van het toestel gebruiken waar de webbrowser geen toegang toe heeft

Sjoprz boodschappen app

Sjoprz is een app om slimmer boodschappen mee te doen: Goedkoper Gemakkelijker Gezonder.

De app stelt consumenten in staat boodschappenlijstjes op te stellen en te zien waar ze het voordeligst uit zijn. Hierbij wordt ook rekening gehouden met speciale aanbiedingen van supermarkten in de buurt.

Deze uitgebreide app bevat ondermeer sqlite database waarin grote hoeveelheden gegevens zijn opgeslagen, zoals produkteigenschappen en prijzen in de verschillende supermarkten.

Het bepalen van de totale prijs van een boodschappenlijstje is zeer rekenintensief omdat er rekening gehouden wordt met allerlij soorten kortingen (bijv. 2 voor de prijs van 1).

Aveos heeft de eerste versies van de Sjoprz app ontwikkeld en vervolgens de broncode aan de opdrachtgever overgedragen.

Alpine MusicSafeCheck

MusicSafeCheck wordt door Alpine, producent van gehoorbescherming, ingezet om consumenten bewust te maken van het risico op gehoorbeschadiging.

Via de microfoon van het toestel meet de app de geluidsdruk. Op basis hiervan toont de app hoe lang de gebruiker op de locatie kan blijven voordat hij of zij gehoorbeschadiging oploopt.

De app laat zien hoe lang de gebruiker op de locatie kan blijven indien gebruik gemaakt wordt van Alpine gehoorbescherming.

De app meet in real-time de geluidsdruk en berekent de energie in 2054 frequentiebanden. Vervolgens berekent de app, rekening houdend met wettelijke richtlijnen, de resterende verblijfstijd met en zonder gehoorbescherming.

Doordat Apple het productieproces van de verschillende iPhone modellen zeer goed beheerst, is er weinig variatie tussen de componenten van de ene iPhone en de andere. Hierdoor was het mogelijk om deze app voor verschillende iPhone toestellen te kalibreren. De resultaten blijken erg nauwkeurig en wijken minder dan 1 dB af van professionele meetapparatuur.

BOOSTH Sync

Boosth is een initatief om kinderen er toe te brengen meer te bewegen.

Kinderen die aan dit project deelnemen krijgen een polsbandje om die de stappen telt. Wanneer een kind genoeg heeft bewogen kan hij of zij nieuwe levels in de Boosth game ontsluiten.

Via de BOOTH Sync app wordt met Bluetooth de informatie van de stappenteller ingelezen. De app toont de scores en een rad van fortuin spelletje spelen waarmee extra power-ups verdiend kunnen worden.

Aveos heeft de eerste versies van de BOOSTH Sync app ontwikkeld en vervolgens de broncode aan de opdrachtgever overgedragen.

Hearing Test #1

De Hearing Test #1 app meet welke frequenties de gebruiker kan horen. De prestaties van het linker- en rechter-oor worden tegen elkaar afgezet.

De resultaten kunnen op het toestel opgeslagen worden en ook gedeeld worden, bijvoorbeeld via Facebook.

Wiertz Personeelsdiensten

Met deze app kunnen eenvoudig vacatures gevonden worden.

De app houdt rekening met de actuele locatie van de gebruiker en de afstand tot de werkgever.

Het opslaan en delen van vactures is eenvoudig. Ook kan met één druk op de knop contact gelegd worden met de vestiging die de vacature in haar portefeuille heeft.

Via een koppeling met de back office van Wiertz Personeelsdienst haalt de app de relevante gegevens op en slaat geselecteerde vacatures op het toestel op.

Fair Play Casino

Als onderdeel van een marketing campagne van Fair Play Casino heeft Aveos set van 3 apps ontwikkeld.

Met de "Spel Info" app kon de gebruiker informatie over alle verschillende speelautomaten bij Fair Play opvragen.

Met de "Locatie" app kon de gebruiker alle Fair Play Casino locaties opvragen en de openingstijden bekijken.

Met de "Roulette Stats" app kon de trekkingen van het roulette spel eenvoudig bijhouden (er zijn spelers die denken dat ze hierdoor kunnen voorspellen welke nummers in de toekomst zullen vallen).

Voor dit project heeft Aveos ook een online content management systeem ontwikkeld waarmee informatie over spellen en de locaties en openingstijden beheerd konden worden.

Stork

Toen de iPad 1 op de markt kwam, besloot Stork deze in te zetten om het acquisitieproces te ondersteunen. De iPad moest een aansprekende presentatie van de activiteiten van Stork vestigingen over de hele wereld geven.

Stork verleende opdracht aan het vooruitstrevende bureau Goal 043 te Maastricht. Dit bureau ontwikkelde een uitgebreid online content management systeem om de grote hoeveelheden data over de vestigingen te kunnen beheren.

Aveos ontwikkelde in opdracht van Goal 043 de iPad 1 applicatie waarbij de grenzen van het technisch haalbare werden opgezocht.